2018.06.28
ÉSZbontó iskolafelkészítő csoport
Intenzív, célzott felkészítés az iskolakezdésre
Szülőként mindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk a lehető legjobb start mezőről indíthassa el az iskolai pályafutását. Az első osztályban megélt érzelmek a legmeghatározóbbak arra nézve, hogy merre alakulnak majd a tanulmányai a későbbiekben: "Én úgysem tudom megcsinálni, így inkább meg sem próbálom", vagy "Bármit el tudok érni, mert képes vagyok rá".
Ezért kiemelten fontos, hogy a gyerekek a lehető legfelkészültebben és legérettebben kezdjék meg az iskolát.
Az intenzív ÉSZbontó csoportunk ebben tud segítséget nyújtani az iskola előtt álló, tipikusan fejlődő gyerekeknek, mert:
1. FELKÉSZÜLTTÉ tesz az iskolai kihívásokra
A kognitív képességek trenírozása elengedhetetlenül fontos a sikeres tanulmányokhoz:
- A megfelelő figyelmi kapacitás és struktúra annak érdekében, hogy ne fáradjon el túl hamar a századik "a" betű kerekítésében, hogy ne tévessze össze a matematika felmérőben a kivonást az összeadással, hogy ne kezdjen el a tanóra felénél tornyot építeni a radírjából és a ceruzáiból.
- Az érzékelés és észlelés, hogy akkor is maradéktalanul meg tudja érteni az óra végén elhangzó házi feladatot, ha akkor már nagy zsivaj van az osztályteremben. Azért, hogy a rengeteg vizuális információt tartalmazó munkafüzetben ne vesszen el a részletekben, hanem képes legyen gyorsan megtalálni a kijelölt feladatot. Azért, mert a tanulás agyi folyamatainak alapja a jól működő érző- észlelő rendszer.
- A fejlett emlékezet, mely elengedhetetlen a szükséges információ kellő időben történő előhívásához. Többek között e terület felelős a jól (vagy rosszul) sikerült felmérőkért. A jól működő emlékezet segít előhívni a korábban megszerezett tudást.
- Jól funkcionáló gondolkodási területek: az analógiás gondolkodás segítségével megkönnyítjük a számolásos tevékenységeket (ha 2+2=4, akkor 12+2=14). Az analízáló-szintetizáló agyi tevékenység pedig a betűk szótaggá, a szótagok szavakká (stb.) alakításáért felelős, vagyis az olvasásért és írásért.
2. ÉRETTÉ tesz az iskolai kihívásokra az alapozó terápia által nyújtott eszközök segítségével.
Ennek során azokat az elemi mozgásokat gyakoroltatjuk be újra a gyerekekkel, amiket az első életévükben élettanilag már átéltek és elsajátítottak. Ezzel biztosítunk számukra egy olyan fejlődésbeli "lökést", amellyel újra-, és helyesen rendeződhet össze a mozgásuk.
- Az emberi agy olyan területeire jutunk el ezzel a módszerrel, melyek a beszédért,- ezzel párhuzamosan pedig a készségszintű olvasásért, írásért, és számolásért, stb. felelősek.
- Közben fejlődnek a nagymozgások, az egyensúly illetve a rugalmasság, a ritmus, a keresztmozgások,
- a finommotorika, mely elengedhetetlen a megfelelő íráskép kialakulásához,
- ill. a szerialitás (sorrendiség), melynek köszönhetően nem fogják felcserélni a szavakban a betűk sorrendjét (pl.tél-lét).
Homloklebeny gyakorlatokkal (mozgásos gyakorlatokkal ötvözött frontális lebenyt stimuláló speciális gyakorlatok) pedig majd tanulási helyzetben is aktiválódni fognak az általunk trenírozott készségek.
Mitől más, miben több?
Az ÉSZbontó csoportunk tehát két olyan terápiás eljárást fűz egybe, melyeknek hatásai erősítik egymást:
a mozgás és a kognitív funkciók együttes fejlesztésével, az érzékszerveken és a mozgásos tevékenységeken keresztül egyenesen az idegrendszerre hatunk, így FELKÉSZÜLTTÉ és ÉRETTÉ tesszük a tipikusan fejlődő gyerekeket a sikeres iskolakezdésre.
Amennyiben a gyermek fejlődésében valahol elakadást észlelünk a tréning során, akkor lehetőséget nyújtunk a szülők számára, hogy átbeszéljük a további lehetséges fejlesztés mikéntjét.
Hogy néz ez ki a gyakorlatban?
A foglalkozást vezeti: Mogyorósi Zsuzsanna gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta
Időtartam: 1x45 perc kognitív fejlesztés, majd kis szünet után 1x 45 perc alapozó terápia a hét minden napján. Időpont: július 23-27. minden nap 09:00-10:30
Formája: csoportos, minimum 3, maximum 6 fő.
Ára: 3500.-/45perc/fő, 35.000.-/hét (10x45perc)
Jelentkezni lehet:
Durányik Réka
+36209372978